Лично образовно окружење (PLE)

Шта је Лично образовно окружење (Personal Learning Enviroment)

У формирању ЛОМ (Личне образовне мреже) користимо одређене алате, обично Веб 2.0 и социјалне мреже, али образовно окружење / средина не може се свести на средства којима се служимо и виртуелне контакте које успостављамо. Зато, под окружењем, осим алата, подразумевамо целокупну образовну реалност у којој битишемо и радимо. Доживотно учење не подразумева само оно на мрежи, него и путем ТВ, штампаних материјала, музике или радија, путем личних контаката уживо, самообразовање путем праћења стручне литературе и целокупан образовни контекст. Када имамо у виду цео контекст, тада говоримо о личној образовној средини или личном окружењу (околини) учења.



О  анатомији образовног окружења погледајте текстове на енглеском језику Стива Вилера (Steve Wheler) Анатомија ЛОО (Anatomy of PLE) и релевантних текстова које наводи на крају свог текста.

Шта чини лично образовно окружење

Мапа испод представља пример ЛОО потписника ових редова: од личних контаката уживо, свих извора знања, преко детаљно приказаних алата, социјалних мрежа, блогова, обележивача, претраживача које користи у свом учењу, тј. професионалном развоју.


Мапу можете погледати и у дну сваког ресурса, кликом на иконицу, отворити УРЛ-адресу и кратак опис алата / блога / мреже на адреси:
 http://cmapspublic2.ihmc.us/rid=1JR307K7F-T94352-2CM/LOO.cmap


65 коментара:

  1. Moje пословно окружење је веома подстицајно, јер смо добро опремљена школа технички и технолошки.
    Људски потенцијал одличан, младе колеге сарадљиве.
    Директорка демократски расположена, а међуљудски односи су посебан квалитет у школи.

    ОдговориИзбриши
  2. Нисам никад размишљала који све фактори утичу на моје образовно окружење.Мапа ума ми је била прилично подстицајна, а истовремено ме је охрабрила јер сам схватила да је моја образовна мрежа прилично чврста.Школа није сјајно опремљена, али стално се иде напред и на том плану. Увек се пронађе и неко од колега ко је спреман на сарадњу и окуша се у нечему новом. Моје интересовање за коришћење веб алата тера ме стално да откривам нове садржаје, а нема веће среће када од ученика добијем повратну реакцију коју сам очекивала.Чињеница је без обзира колико је чврста лична образовна мрежа, она захтева стално улагање и рад.

    ОдговориИзбриши
  3. ПРИМЕР (тумачење мапе речима)
    Моје образовно окружење чине на прво месту људи: колеге у школи, граду, целој Србији. Члан сам и неколико стручних друштава; Друштва библиотекара, Друштва за српски језик и књижевност, Друштва учитеља, Библиотекарског друштва Србије. Са свим тим људима одржавам контакте уживо, електронском поштом и телефоном. размењујемо информације, линкове и ресурсе, заједно радимо с ученицима - ваннаставне активности или редовну наставу, у професионалном развоју - различите пројекте, предавања, семинаре. Од медија готово да искључиво користим штампане (књига, периодика)и рачунар, ТВ више нити има образовне садржаје, нити стижем да трагам за њима и да их гледам.Књига на рачунару тј. на интернету - електронска књига, за мене је и даље књига. Интернет и веб-алате користим много, главна су ми средство рада у библиотеци. Најкориснији алат су ми обележивачи јер организујем путем њих веб-места. Најомиљенији веб-алат ми је блог. Најчешће користим електронску пошту. У раду с децом највише користим генераторе за слике, за речи. Од социјалних мрежа не користим ниједну свакодневно, подношљив ми је Линкед-ин,Гугл+, а остале...хм. Члан сам десетина професионалних заједница на мрежи, углавном на енглеском језику, јер на српском, нажалост, нема. Највише ми се допадају заједнице Teacher 2.0 и Library 2.0, затим неке Гугл-групе за наставнике, јер добијам од њих сва обавештења, не морам да се пријављујем у заједницу и пратим, што би ми одузимало много места.

    ОдговориИзбриши
  4. Моје образовно окружење чине људи са којима непосредно радим али и колеге из Друштва школских библиотекара Србије, колеге запослене у Америчком кутку у Београду, као и професори енглеског и српског језика у школама у окружењу. Са њима сарађујем користећи електронску пошту, фејсбук профиле, виђамо се на електронским семинарима, као и састанцима, активима и семинарима уживо. Са ученицима такође сарађујем користећи споменуте веб алате.

    ОдговориИзбриши
  5. Мој први коментар је написан под стресом и са грешкама које нису смеле да се појаве, па сам одлучила да напишем нови текст. Радим у гимназији и моје образовно окружење, пре свега, чине колеге са којима радима и сарађујем. Пошто радимо у тешким условима (школа још увек није до краја изграђена), трудимо се да све недостатке надокнадимо креативношћу и бољом сарадњом са ученицима и родитељима. Осим сарадње са људима, доста са се ослањам на медије, нарочито штампане, али користим и рачунар и интернет. ТВ избегавам колико могу, али морам да признам да постоје и они канали (нарочито страни) који имају емисије вредне пажње. Члан сам Друштва школски библиотекара, али у важан сегмент свог окружења убрајам и колеге из Општинског актива са којима имам веома успешну сарадњу.

    ОдговориИзбриши
  6. Кад помислим на образовно окружење, прво ми на памет падну драге колеге са којима радим и деца којуподучавам. Дакле, моје образовно окружење чине колеге како из школе тако и колеге са факултета са којима волим да размењујем идеје. Образовно окружење су и деца-њихове реакције и одговори терају ме да будем боља, креативнија и професионалнија. Захваљујући доброј сарадњи у школи реализујемо разне радионице и изложбе које нису само за чланове једног већа него корелација више предмета-ликовне и музичке радионице, историја, географија, српски језик, наука...
    С обзиром да волим ИНтернет и могућности које пружа за усавршавање, проток идеја и информација, водим два блога-један о образовању а други посвећен руском језику и култури.
    Члан сам Друштва за стране језике, а професори руског језика се једном месечно окупљају у Руском дому и на тај начин сарађују. У блиској будућности, планиирамо да оснујемо општинску секцију страних језика.
    Сматрам да образовно окружење не чине само уско стручне ствари, тако да сам иницијатор многих културних и забавних манифестација у школи типа -Дани Русије, Караоке, Школски биоскоп, Модна ревија... и тако богатим и проширујем своје видике непрестано се усавршавајући.
    Једна од интересантних стварчица које сам видела на Интернету је Glogster-вид мултимедијалне интерактивне табле уз помоћ које деца могу да науче разне ствари на надасве занимљив и оригиналан начин јер сами креирате такву таблу.

    ОдговориИзбриши
  7. Кад помислим на образовно окружење, прво ми на памет падну драге колеге са којима радим и деца којуподучавам. Дакле, моје образовно окружење чине колеге како из школе тако и колеге са факултета са којима волим да размењујем идеје. Образовно окружење су и деца-њихове реакције и одговори терају ме да будем боља, креативнија и професионалнија. Захваљујући доброј сарадњи у школи реализујемо разне радионице и изложбе које нису само за чланове једног већа него корелација више предмета-ликовне и музичке радионице, историја, географија, српски језик, наука...
    С обзиром да волим ИНтернет и могућности које пружа за усавршавање, проток идеја и информација, водим два блога-један о образовању а други посвећен руском језику и култури.
    Члан сам Друштва за стране језике, а професори руског језика се једном месечно окупљају у Руском дому и на тај начин сарађују. У блиској будућности, планиирамо да оснујемо општинску секцију страних језика.
    Сматрам да образовно окружење не чине само уско стручне ствари, тако да сам иницијатор многих културних и забавних манифестација у школи типа -Дани Русије, Караоке, Школски биоскоп, Модна ревија... и тако богатим и проширујем своје видике непрестано се усавршавајући.
    Једна од интересантних стварчица које сам видела на Интернету је Glogster-вид мултимедијалне интерактивне табле уз помоћ које деца могу да науче разне ствари на надасве занимљив и оригиналан начин јер сами креирате такву таблу.
    У раду са децом користим разне презентације, квизове и генераторе за слике.

    ОдговориИзбриши
  8. Пажљиво сам ишчитала блогове Лично образовно окружење и Лична образовна мрежа и морам да признам да до сада нисам размишљала у том правцу.Односно, нисам никада ставила на папир и побројала шта све чини моје образовно окружење.
    Моје основно образовно окружење су људи са којима радим у школи, у образовању уопште, нарочито колеге библиотекари. Задовољна сам и контактима са Народном библиотеком, библиотеком на Универзитету, културним центром у свом граду. Веома су ми значајни и контакти из области мог упоредног занимања, преводилачког, које својим карактером намеће непосредан контакт са колегама и размену искустава.
    У свом раду користим интернер и претраживаче google и крстарицу, где најчешће пронађем потребне информације или путоказе. Интернет и користим само када ми је потребан, ретко имам времена да необавезно претражујем, истражујем и тако, евенутално, наиђем на нешто интересантно.Нисам повезана у социјалне мреже, немам навику да пратим блогове и признајем да су ми појмови веб-алати и веб-обележивачи помало непознати.
    Штампани материјали и литература су изузетно заступљени у мом раду. Без обзира на електронска издања књига и осталог ја ипак више волим штампану верзију.
    Телевизија ми у скорије време није понудила нешто чиме би ме посебно заинтересовала.

    ОдговориИзбриши
  9. Моје образовно окружење чине пре свега колеге, учитељи, наставници, стручни сарадници, са којима свакодневно комуницирам на послу, као библиотекар - стручни сарадник. Осим тога, у контакту сам често са колегиницама из Актива школских библиотекара, на нивоу округа, које окупља Матична служба у Градској народној библиотеци, као и са колегама из Друштва школских библиотекара Србије. Поред тога, постоји и мрежа наставника из читаве Србије са заједничким интересовањима везаним за е-учење и примену ИКТ у настави, окупљена захваљујући ПИЛ (Partners in Learning), али и неким другим електронским семинарима.
    Комуницирам са њима уживо или путем електронске поште и друштвених мрежа (Фејсбук, Твитер, Гугл+).
    Од медија највише користим штампане, што је логично јер ми је радно место у школској библиотеци, али све више се користим предностима Интернета, кад је у питању свакодневно информисање и стручно усавршавање. Уређујем један блог, администрирам форум и неколико профила на Фејсбуку и Твитеру, сарађујем на уређењу сајта...

    ОдговориИзбриши
  10. Моје образовно окружење је средина у којој живим и радим.Пошто радим у школи, то су првенствено моје колеге. Члан сам Друштва школских библиотекара Србије, сарађујем са колегама из Библиотеке града, Народне библиотеке, општинске библиотеке. Похађам семинаре, Трибине, и слична стручна предавања. Књига је ипак извор информација који ми је најближи. Наравно, ту је и интернет мрежа која нуди много едукативних адреса.

    ОдговориИзбриши
  11. Моје образовно окружење чине прво моје колеге из школе, али и деца са којом радим. Учећи њих и ја сама учим од њих. Ту су свакако и колеге из других школа са којима имамо повремену сарадњу, која би ,на жалост, морала и требала бити чешћа и већа. Ту су свакако и семинари које похађам, различита предавања, наставне и ваннаставне активности, пројекти у којима учествујем, али и писана реч коју не треба никако изоставити, књиге и часописи. За телевизију одавно немам времена,а и дуго се ништа образовно на њој није могло видети. Моје образовно окружење допуњује интернет и претраживачи којима се служим трагајући за одговорима, Google као најчећи. Користим елекронску пошту.

    ОдговориИзбриши
  12. Моје образовно окружење чине првенствено колеге са којима радим. Много можемо да сазнамо и од ученика. Са колегама стручним сардницима из других школа често размењујем информације, углавном преко телефона. Такође се често консултујем са колегама из центара за социјални рад, и запосленима у Институту за ментално здравље. Похађала сам многе семинаре, предавања и форуме на којима срећем колеге из других школа. У школи у којој радим реализују се различити пројекти у чијем раду учествујем. Информације које су ми потребне налазим преко интернета. Од веб-алата користим само електронску пошту (коју понекад данима не отварам јер немам времена).

    ОдговориИзбриши
  13. Увек полазим од најмлађих-верујте и од њих се много може научити!
    Ту су и колеге са посла са којима размењујем искуства,а бодримо се и у коришћењу овог "сокоћала", све са циљем освремењивања сопствених предавања.До недавно сам у свом усавршавању највише користила медије и посећивала семинаре.
    Осим коришћења Интернета и фејсбук мреже немам искуства са Веб.2 алатима.
    Драго ми је да ће се моје образовно окружење после овог семинара проширити!

    ОдговориИзбриши
  14. Радим у ОШ"Вук Караџић" у Крушевцу, у школи која има одличани и малади стручни кадар у свим предметима који ради на афирмацији и побољшању квалитета наставе и самообразовању и образовањудеце. Технички је, такође, добро опремљена.
    Оно што је такође добро је руководећа структура која је формиран апре годину дана и на демократски начин жели и ради на побољшању услова живота и рада у школи.
    Моје основно образовно окружење су људи са којима радим у школи, нарочито колеге информатичари и особе које добро познају веб 2.0 технологију. Са њима сам укључен у организацији и изради планова и програма за школу, као и за израду пројеката које палнирамо да реализујемо у школи и окружењу.
    Велику помоћ у усавршавању имамо и од одлично опремљеног Центра за стручно усавршавање у Крушевцу (www.csu.edu.rs), за које могу рећи, да ОДЛИЧНО раде свој посао јер редовно излазе у сусрет захтевима наставника и школа за реализацију акредитованих програма.

    Од веб технологије, активно користимо мудл (али само у локалној мрежи и то не сви), као и разноразне апликативне програме за израду тестова или едукативних игрица.

    ОдговориИзбриши
  15. Моје образовно окружење чине пре свега Мас медији,који су коришћени и пре и сад су још увек актуелни, поред тога постоји сарадња са колегама, са стручним друштвима,локалнм заједницом.Од Веб алата користила сам мудл за израду електронских тестова и игрица.За свој рад и помоћ при изради многих потребних матрејиала за наставу користим и социјалне мреже као што је Google,YuTube i facebook.

    ОдговориИзбриши
  16. Моје образовно окружење је веома лепо, и диван је осећај када ујутру устанете, и срећни сте што идете на посао, истовремено се радујући што ћете срести људе са којима можете да поразговарате о пословним, и приватним темама, као и децу коју волите.
    Деца у нашој школи су паметна, лепо васпитана, и вредно раде.
    Надам се да има пуно школа са истом позитивним климом, добрим колегама и ученицима.

    ОдговориИзбриши
  17. Моје образовно окружење чине најпре колеге са којима радим, али и пријатељи и колеге из других школа са којима сарађујем, највише билиотекари. Наравно, ту су и ученици од којих, такође, могу нешто да научим, а и они да уче од мене. Са колегама најчешће контактирам користећи електронску пошту, похађамо електронске семинаре. Члан сам Друштва школских библиотекара Србије, редовно посећујем његов сајт, као и форум школских библиотекара. Oд медија и даље највише користим штампане ( књиге, часописе), али их читам и у електронском облику, понекад погледам неки добар филм. У раду у библиотеци свакодневно користим интернет, Гугл претраживач и Крстарицу, од социјалних мрежа Facebook и You tube.Тек сад, похађајући овај семинар, сазнала сам за многе друге које нисам знала, а занимљиви су: Library 2.0, Clasroom 2.0,Teacher 2.0, Edmodo, На прошлом електронском семинару једна лекција била је презентована у прези алату и тад сам се први пут сусрела са тим појмом, такође и са концептуалном мапом. У групном раду користили смо вики алат. Још увек их нисам сама користила. Немам свој блог, али пратим и читам многе друге. Не користим веб обележиваче ( а и не умем).

    ОдговориИзбриши
  18. Моје образовно окружење, између осталог, чине особе са којима контактирам уживо. Ту спадају колеге (наставници, стручни сарадници, директор, правник, администрација) из моје и из осталих школа. Такође сарадници изван школе, најчешће из Градске библиотеке (Матично одељење, Дечије, Позајмно, Обрадно, Књиговезница, Клуб књиге...), затим издавачи, трговачки путници, новинари... Члан сам стручних друштава – Друштва школских библиотекара Србије и Актива библиотекара Средњобанатског округа. Осим ужестручних друштава, члан сам и неких других друштава, рецимо Света биљака, што такође чини моје образовно окружење. Такође, на моје професионално изграђивање утиче и сарадња са самим ученицима, са пријатељима изван професије којом се бавим, са локалном заједницом...
    Са наведеним особама контактирам разговором уживо, преко телефона, скајпа, фејсбука, обичним писмима, мејлом, смс порукама.
    Рекла бих да је школа у којој радим солидно технички и информатички опремљена. Од свега што имамо, најчешће користим компјутер и интернет, фотоапарат, камеру...
    Од мас-медија највише користим књиге, периодику и фотографије. Користим их у штампаном и у електронском облику. Филм, радио и ТВ-емисије ређе користим, понекад преко интернета.
    Од интернет претраживача најчешће користим Google (Србија), мада и неке друге.
    Користим (пратим, понекад учествујем) понеке блогове које воде библиотекари и школе, као и блогове који нису у вези образовања. Размишљам да почнем да водим блог своје библиотеке. Вероватно бих користила WordPress, има могуност употребе нашег писма, а постоји упутство у часопису „Партнер у учењу“.
    Од читача блогова не знем шта користим и да ли неки користим, пошто нисам створила слику шта је то. Волела бих када би ми неко то појаснио...
    Од веб-обележивача користим, а рекла бих и да то задовољава моје потребе, букмаркс из гугловог пакета.
    Од социјалних мрежа користим YouTube и Facebook. Свакодневно водим профил библиотеке на фејсбуку. Информишем се и информишем кориснике библиотеке. Често ме средњошколци тако контактирају кад им нешто треба – књига, информација... Понекад са колегама и старијим ученицима користим и скајп, обично када је у питању неки краћи договор.
    Нисам користила он-лајн конференције у свом раду, али ми делује занимљиво.
    Осим шематског приказа личног образовног окружења датог у нашој лекцији, пронашла сам на интернету и листинг веб алата 2.0, разврстаних према намени. С обзиром да се види да постоји читаво море ових алата, осећам се фрустрирано што не познајем енглески језик довољно добро како бих ове могућности могла боље да искористим. Моје искуству свело се на вики и прези алате коришћене на претходном електронском семинару у организацији ДШБС.

    ОдговориИзбриши
  19. Па, где сте људи, једва вас нађох?
    Да,ово може бити илустрација мог несналажења у модерним технологијама. Није да не користим рачунар, али друштвене мреже, блогове, претраживаче и друге интернет алате, једноставно сам избегавао. Проблем је што и немам свој рачунар већ га делим са сином (ја имам онај мањи део), а у школи делим са колегама и на том рачунару немам интернет.
    То је и разлог да моје образовно окружење чине углавном људи, тј. колеге у школи и ван ње (мада ретко), деца, њихови родитељи и људи из уже друштвене заједнице.
    Како предајем ликовну културу, у образовно окружење укључујем и своје књиге из уметности, сталне поставке и изложбе музеја и галерија и њихове веб странице. Тако, ипак, и интернет је у малом делу моје образовно окружење, али ево сада чиним кораке ка проширењу тог окружења.

    ОдговориИзбриши
  20. Око мене ученици, стручни сарадници, наставници, родитељи. Већина спремна за рад. Члан сам Друштва школских библиотекара и састанке Друштва користим за размену искустава, информација, идеја... Активно сарађујем са другим школским библиотекама у граду у виду међусобних посета, редовних контаката... Активно радим у три тима: тим за израду Развојног плана школе, тим за ажурурање и лекторисање школског сајта, тим за пројектну наставу. Руководилац сам новинарске секције и главни уредник школског листа ,,Змајев гласник''. У свом раду највише користим рачунар, интернет, електронску пошту. Од претраживача искључиво користим гугл. Приликом рада са децом и наставницима највише користим програме за обраду текста, слика, звукова... Различите веб-алате и блогове волела бих у будућности више да користим. Од друштвених мрежа користим фејсбук.

    ОдговориИзбриши
  21. Још један покушај, онда одустајем. Пети по реду.
    Око мене ученици, наставници, стручни сарадници, родитељи. Велика већина спремна за рад. Члан сам Друштва школских библиотекара и састанке Друштва користим за размену искустава, информација, идеја... Активно сарађујем са другим школским библиотакама, као и са Градском библиотеком Града Новог Сада. Сарадња се огледа у међусобним контактима и посетама. У свом раду највише користим рачунар, интернет, електронску пошту. Од претраживача искључиво користим гугл. Од програма најчешће користим оне за обраду текста, слика, звукова... Веб-алат и блогове још увек не користим тако често. Активно учествујем у раду неколико тимова у школи: тим за израду Развојног плана школе, тим за ажурирање и лекторисање школског сајта, тим за пројектну наставу. Руководилац сам новинарске секције и главни уредник школског листа ,,Змајев гласник''. Од друштвених мрежа користи фејсбук.

    ОдговориИзбриши
  22. Хтела бих да додам још неколико ствари о мом личном образовном окружењу.
    Поред својих колега, и деце важно је напоменути да је школа реновирана, и потпуно технички опремљена.
    Поседујемо библиотеку у којој има поред обавезне лектире занимљивих књига за децу, и запослене, лектире на енглеском за млађе и старије узрасте, часописа на српском и енглеском,игрица за децу, цд-ова са поучним садржајима о борби против алкохолизма и наркоманије, видео касета и сд-ова на енглеском,и цртаних филмова на енглеском.
    Посебно бих истакла да у медијатеци сви одржавају огледне часове, и сваки запослени је у обавези да сваке године одржи огледни час.
    Огледни часови су јако квалитетни, и праћени су разноврсним садржајима.
    Медијатека поседује и компјутере, као и фотокопир апарат, тако да имамо могућност да копирамо материјал потребан за часове.
    Школа поседује и разглас, тако да ученици слушају музику током одмора, а сви наставници поседује касетофоне, и два лаптопа који су на располагању.
    Колеге изузетно сарађују међусобно, као и са педагошко-психолошком службом, рачуноводстном, и директором школе.
    Редовно се одржавају секције, и додатна и допунска настава, па ученици имају добре резултате на такмичењима.
    Редовно се одржавају приредбе, и караоке које су изузетно посећене.
    Запослени су чланови Друштава математичара, учетеља, и посећују семинаре.
    Школско двориште је лепо и пространо, и ради се на оплемењивању зеленилом.
    Школа је јако пријатно место за дешу, и запослене јер владају пријатељска сарадња, како међусобно, тако и са децом и њиховим родитељима.

    ОдговориИзбриши
  23. Радим у окружењу које се у највећој мери своди на личне контакте, самообразовање путем стручне литературе. Моје образовно окружење су најпре колеге у школи са којима свакодневно одржавам контакте лично, или путем телефона, јер школа у којој радим има пет подручних одељења. Комуницирамо и путем електронске поште. Користим медије, док социјалне мреже веома ретко. Члан сам Друштва учитеља општине, које функционише у оквиру Савеза учитеља Србије. Сарађујем и размењујем искуства са другим Друштвима у окружењу и Србији, организујући разне скупове и дружења. Активно учествујем у раду школских тимова за Развојно планирање и Развој школског програма.

    ОдговориИзбриши
  24. Моје лично образовно окружење чине колеге у школи, првенствено мој стручни актив.Од мас-медија користим књиге и фотографије, у последње време углавном у електронској форми.Од интернет претраживша користим Google.Веома шесто са колегама размењујем информације и материјале за наставу путем електронске поште.Од социјалних мрежа понекад користим Twitter и You Tube. Неки од web алата које користим у креирању презентација за наставу су Picasa, Picnik, Clipart и Audacity.

    ОдговориИзбриши
  25. Моје лично образовно окружење је веома подстицајно и чине га најпре колеге из стручног актива ,па затим ученици без којих све ово не би имало смисла,а онда опремљеност школе у којој радим.Моја школа спада у добро опремљене школе и технички и технолошки. Ми смо пројектно орјентисана школа и модел школа за инклузивно образовање.У свакој учионици имамо компјутер,имамо мултимедијалну учионицу,информатички кабинет, и добро опремљену библиотеку.Учествујемо у пројекту е дневник. У школи постоје многе секције,а ја водим драмску и фолклорну секцију и уживам у раду са талентованом и креативном децом. Захваљујући доброј сарадњи у школи реализујемо многобројне трибине,радионице,манифестације,огледне часове...а намењене су пре свега ученицима и родитељима а онда и широј заједници.Имамо и школски часопис који излази два пута годишње.Директор наше школе ради на томе да сваке године већи део наставног особља посети најмање два семинара или их организује код нас у школи.Тако да је нама обезбешено стално стручно усавршавање. У свом раду користим скоро свакодневно интернет због обиља информација које могу да употребим за наставу.Од социјалних мрежа користим јутјуб и фејс бук,а претраживаче гугл и крстарицу.Од веб обележивача користим букмаркс из гугловог пакета.Користим и програме за обраду текста,музике и слике из офис пакета.Заједно са ученицима правим презентације у пауер поинту и организујемо филмске пројекције књижевних дела.Скоро свакодневно користим електронску пошту ради размене информација са колегама.Пошто сам професор српског језика ,наравно, волим да читам књигеичасописе,а волим да погледам и добру научну емисију,наравно,не на нашим тв каналима, јер их тамо више нема.Ученици и њихова непрестана радозналост чине мој живот богатијим јер због њих и идем на овај електронски семинар .

    ОдговориИзбриши
  26. Моје лично образовно окружење пре свега чине колеге са којима директно сарађујем, ученици и породица. Повремено сарађујем са колегама из других градских школа.
    Поред тога, захваљујући интернету, имала сам прилику да на разним семинарима упознам несебичне, вредне и драге колеге и размењујем сазнања са њима. Много корисних информација добила сам и на форумима и вебинарима које сам пратила.
    Не могу да се похвалим условима у којима радим, али се ситуација полако поправља.
    Са колегама и ученицима одржавам контакте уживо, електронском поштом и у последње време путем социјалних мрежа. Размењујемо информације, линкове и ресурсе.
    Интернет и веб алате користим много. У настави их, пре свега, користим за додатну, допунску наставу и ваннаставне активности, јер ми могућности не дозвољавају да их користим при свакодневном раду. Највише користим мудл и блог.
    Користим и штампане медије, рачунар, стране научно-популарне ТВ емисије.

    ОдговориИзбриши
  27. Моје лично образовно окружење чине моје колеге (из колектива, стручног актива, предметни наставници из разних школа – могу рећи из више држава из целе Европе, из локалне заједнице), ученици (јер због њих смо тамо где јесмо) и наравно њихови родитељи и наравно моји пријатељи. Са колегама одржавам контакте путем интернета (електронска пошта, Скајп, социјалне мреже итд.) и/или уживо, телефоном. Размењујем информације,идеје и понекад пробамо заједно решавати и неке проблеме. Обожавам електронске семинаре. На таквим семинарима увек могу нешто ново научити, дружити се са колегама. Сматрам да је тостручно усавршавање је веома битна ствар ако желимо бити добри у ономе што радимо.
    Од медија користим штампану (књига, периодика) и елекронску форму. Линкове корисних веб-страница стављам на делишес. Члан сам професионалних заједница на мрежи.
    Радим у једној гимназији где имамо општи и друштвено-језички смер. Предајем информатику и математику. Мој стручни актив је стварно озбиљан, спреман за рад и да прати иновације и да примени у настави све што је изводљиво поред датих критеријума, услова. На школсом сајту имамо и Мудл платформу где могу обрађивати неке области из оба предмета са децом (он-лајн контролни, електронски материјали, квизови, укрштенице итд., домаћи задаци, припреме за матуру итд.) . Могу вам рећи да ученици уживају у томе да понекад радимо на други начин.
    Из математике привремено држим час у информатичком кабинету и радимо на Геогебри.
    Информатика се скоро свакодневно мења, па уџбеници нису баш уп-то-дејт и зато припремам деци различите материјале које су им доступне на мом вордпресу и на мојој викиспејсис страници.Радимо и неке групне задатке са ученицима и то понекад на Гуглу, са дељеним документима. Веб алати 2.0 су свакодневно у мом животу и у мојој „учионици“.
    Користим и социјалне мреже да контактирам децу (имамо посебне затворене групе, странице), понекад и родитеље.  Недавно сам почела испитивати могућности Твитера. Користим понекад и Ворд Вал за неке интерактивне лекције.

    ОдговориИзбриши
  28. Моје образовно окружење чине лични контакти са ученицима, наставницима и стручним сарадницима у мојој школи, са колегама наставницима и библиотекарима у осталим школама Обреновца, граду Београду, а и у Србији. Такође су ми веома значајни контакти уживо, а и путем електронске поште са представницима стручних актива, организација и друштава( Друштво за српски језик, Пријатељи деце Београда, ЗВКОВ),писцима, пријатељима и представницима локалне друштвене заједнице. Са њима највише комуницирам путем интернета(e-mail , а веома ретко Facebook), телефонирањем и писањем порука. Размењујемо информације и искуства те тако помажемо једни другима у раду и професионалном развоју( пројекти, семинари,...). Као изворе знања користим претраживаче Google и Krstaricu, а ишла сам и на Yahoo! и Bing. Музику, уколико имам времена, слушам путем социјалне мреже You Tobe коју користим и за остале потребе, док поменуту мрежу Facebook веома ретко користим у комуникацији. Стицајем околности и ТВ емисије "селективно" гледам. У раду много више употребљавам штампане пуликације него електронске верзије књига и часописа(можда и ствар навике), а највише рачунар и интернет, лаптоп и видео-пројектор. Правила сам презентације у Powerpoint-u, али алат нисам употребљавала. Чула сам и случајно читала понешто са неких блогова, међутим обележиваче нисам свесно и с намером користила па бих волела да употпуним своја скромна знања. Морам признати и да сам бојажљив почетник у коришћењу Mудла.

    ОдговориИзбриши
  29. Моје образовно окружење је разоноврсно и широко. То су, пре свега, људи с којима се свакодневно сусрећем – колеге учитељи и наставници (плус остало ненаставно особље), као и ученици школе у којој радим; актив наставника српског језика у самој школи; чланови удружења чији сам члан (Друштво школских библиотекара Србије, Библиотекарског друштва Србије, Друштва књижевника Ниша); представници институција и установа са којима директно сарађујем (библиотекари из Народне библиотеке „Стеван Сремац“ у Нишу, књижари, издавачи). Нешто удаљеније окружење јесте оно везано за изворе грађе у мојој библиотеци: издавачи дечје периодике, произвођачи и дистрибутери аудиовизуелне и електронске грађе, Министарство просвете и науке (са својим телима), Министарство културе, Друштво школских библиотекара Србије, Библиотекарско друштво Србије, независне образовне и научне организације у земљи и иностранству, стручни електронски часописи из различитих научних области...
    Трудим се да што више користим могућности електронске поште за пословну и стручну кореспонденцију, као и оно што пружа Интернет, кроз своје социјалне мреже и разноврсне алате. Познајем основне програме за писање и цртање, припрему штампе, креирање презентација, обраду фотографија и филмова, музике. Све то у мери која ми омогућава квалитетан свакодневни рад на мом радном месту, у школској библиотеци, али и у школским учионицама, у заједничким активностима са наставницима.

    ОдговориИзбриши
  30. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  31. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  32. Својим примарним образовним окружењем сматрам различите културно-образовне изворе са интернета. Ту су, наравно, ученици и колеге из моје и осталих школа с којима лично контактирам. Често од мас-медија користим видео записе, филм и штампане медије. Посећујем корисне веб-странице, а претраживаче – Google и Krstaricu. Од социјалних мрежа од користи ми је You Tobe.

    ОдговориИзбриши
  33. Моје образовно окружење чине моји ученици, стручни актив, колеге у школи и шире. Данашње друштво захтева од нас да корачамо упоредо са технологијом, да будемо савремени, да изналазимо нове савремене начине учења, да се са часа излази с осмехом, новом идејом... Образовно окружење је, за мене, и стално трагање за новом идејом. Користим интернет и његове могућности (колико ми то време дозвољава). "Онлајн" семинари ми одговарају јер отварају нове могућности учења. Посебно ми се допада cloud computing. Врло практично решење.

    ОдговориИзбриши
  34. Жива реч је незамењива,али да би она била садржајна користим више извора.Први од извора су колеге из колектива, актива наставника српског језика на општинском нивоу и библиотекарка.Са њима размењујем конкретна искуства и путем електронске поште.

    За припрему наставе крећем од уџбеника и стручне литературе које су често у електронском облику и на тај начин су ми доступне у сваком моменту.Да бих тај садржај представила ученицима што занимљивије ,а њих ставила у улогу истраживача потребне су нове идеје.Тада прибегавам гуглу.На часу не могу да користим компјутер јер школа није технички најбоље опремљена,али то не користим као изговор због доступности истих на неким другим местима и оно што пронађем на интернету прилагодим условима рада.Тако,када сам открила глогстер,мултимедијалну интерактивну таблу,родила се идеја о интерактивном паноу од папира.You tube користим да бих прегледала делове представе,познате глумце који рецитују стихове,филмове па на часу те садржаје гледамо преко CD-а и телевизора.

    Већ после прве лекције овог семинара моје образовно окружење се проширило јер сам постала члан неких друштвених мрежа од којих сам до сада користила само фејсбук.

    ОдговориИзбриши
  35. Моје образовно окружење, наравно, да пре свега чине моје непосредне колеге и деца којој предајем. Међутим,као наставник енглеског језика, наравно да ми интернет пружа неисцрпни извор нових идеја које могу да искористим у непосредној настави. Организовани семинари из енглеског језика су диван начин да се размене мишљења са колегама из других школа и сазнају нови моменти у погледу промена и другачијих приступа и метода учења овог предмета. Али осим овог, због специфичности школе и мојег личног интересовања похађала сам рецимо и модуле предузетништва, које ми је лично одушевило. Оно ми је са друге стране помогло да потпуно другачије поставим свој став према свему у животу. Такође семинар Театар потлачених, је једно дивно откровење. Ово је опет нешто ново за мене и мислим да вебинари имају изузетну предност јер на семинарима немате овакву могућност да се изразите. Наравно ту је и опција времена, јер можете да га подестите када вама одговара.
    Елем, образовно окружење је широк појам и оно ће се ширити колико се ја будем више ангажовала у личном усавршавњу, а онда то ново знање умела да ускладим и пренесем и колегама и деци.

    ОдговориИзбриши
  36. Моје образовно окружење су
    људи:
    -Литургијска заједница српске православне цркве
    -породица, рођаци
    -пријатељи
    -колеге у школи: наставници, стручни сарадници,ваннаставно особље, управа школе
    -ученици: чланови школске библиотеке, библиотечке секције, чланови Ђачког парламента
    -библиотекари: школски и библиотекари Народне библиотеке "Радоје Домановић"
    -удружења: ДШБС, СУРС, БДС,Савет за превенцију болести зависности и верских секти СО Лесковац, Народна хришћанска заједница
    - саветници Школске управе Лесковац
    -издавачи, новинари, књижари, писци...
    -координатори Центра за стручно усавршавање запослених у образовању Лесковац;
    публикације: монографске и серијске
    "Интернет комуникација": Гугл, Фејсбук, Скајп, Имејл, веб портал моје школе (novi.vasapelagic.edu.rs)

    ОдговориИзбриши
  37. За своје образовно окружење могу рећи само да је , на срећу, подложно сталном усавршавању и побољшавању.
    Да кренем најпре од школе у којој радим, а која се суочава са мноштвом практичних проблема. Реч је о малој школи са великим бројем ученика по одељењу, што неминовно утиче на квалитет наставе. Други велики проблем школе је непостојање сале за физичко, због чега деца прелазе две критичне раскрснице да би стигла до сале коју школа изнајмљује.
    Техничке могућности, такође, нису велике. У целој школи постоји само један рачунар намењен наставницима, као и пар касетофона које унапред резервишемо. Копир апарат је помало дотрајао, па се често деси да не ради баш када вам треба. Школа има мали кабинет за информатику, који би могао да се модернизује, као и библиотеку са добрим фондом књига.
    Жао ми је што све оне сјајне ствари које сам у прилици да чујем на семинарима не могу баш увек да применим у пракси. Трудим се да ученицима учиним часове интересантнијим тако што од колега добијем, или на интернету пронађем неку добру идеју. Користим google претраживач и тражим сајтове са материјалима за наставу енглеског језика. Са ученицима који имају могућност за то у контакту сам путем електронске поште.

    ОдговориИзбриши
  38. Прбо бих желела да кажем да из разлога, мени нејасног пошто не могу да кликнем на "ЧЛАНОВИ" не могу да се придружим свима Вама и будем члан заједнице. Тражим помоћ пријатеља ;)
    Дакле, моје образовно окружење чини школа са свим својим учионицама, у које ја повремено улазим, рачунски кабинет, библиотека и моја канцеларија. Оно што је битније од тог "оклопа" образовног окружења, су сви они људи који га чине, сви они наставници и стручни сарадници са којима сарађујем, али и сви ђаци и полазници. Морам нагласити да моје образовно окружење чине и они сарадници који нису физички на истом месту као и ја, а са којима контактирам и сарађујем путем мејла, телефона или посетом (њих школи, или мене њима). То су различите НВО, НСЗ, општине, колеге из других школа за образовање одраслих и са факултета.
    Наравно не учи се само када радимо нешто везано за посао, па моје образовно окружење чине и моји пријатељи али и полазници које упознајем у свакодневној шетњи свога пса. Морам споменути и књигу, ТВ и интернет као значајне факторе образовног окружења. Ипак, највише волим да учим од људи који своја знања несебично дају.

    ОдговориИзбриши
  39. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  40. Моје образовно окружење чине пре свега сви запослени у мојој школи, а затим и деца, од којих се такође учи. У свом радном простору, учионици, поседујем рачунар, који користим како у раду са ученицима тако и за своје образовање и напредовање у професији.Са колегама из истурених одељења комуницирам преко електронске поште, а ученике често водим у мултимедијалну учионицу. Образовно окружење јесте и наша библиотека, у којој углавном нађемо све што тражимо, уз помоћ наших љубазних и услужних библиотекара. У "школи за све", каква је моја, образовно окружење обогаћено је инклузивним кутком, који поседује мноштво материјала, електронских и штампаних.Сналазим се и на Интернету, користим неколико претраживача, пратим дешавања у образовању (сајт Министарства просвете и науке,локалне сајтове итд.)

    ОдговориИзбриши
  41. Моје образовно окружење чине сама школа у којој радим,моје колеге, ученици,библиотекари,управа школе, актив учитеља, Учитељско друштво. Наравно, учионица као свакодневни радни простор,рачунар у њој, школска библиотека, мултимедијална учионица. За припрему часова користим стручну литературу, а све више проналазим оно што ми треба и на Интернету (најчешће преко Гугла). За сада сам у томе на самом почетку, али имам жељу да научим што више.И овај семинар представља моје ново образовно окружење, са новим могућностима, новим професионалним везама и изворима информација и знања.

    ОдговориИзбриши
  42. Моје образовно окружење су најпре колеге са којима радим, наравно, и ученици. Ја будућност наставе видим у тимском раду, где ће сваки члан тима пружити свој допринос у складу са могућностима. У том смислу моје образовно окружење су различити извори знања и различити образовни простори: дигитална учионица, мултимедијална учионица, кабинети, школска библиотека,локална заједница,мреже школа, стручна друштва,удружења,Министарство просвете и науке.Осим уџбеника и стручне литературе,као изворе знања користим и материјале са семинара, стручних скупова, презентација, трибина,огледних часова. На Интернету налазим информације користећи стручне сајтове и друштвене мреже.

    ОдговориИзбриши
  43. Ja se prvo izvinjavam,jer pisem latinicom. Trenutno nemam mogucnost upotrebe cirilicnog pisma.
    Moje obrazovno okruzenje, naravno, kao i kod kolega cine prevashodno skola u kojoj radim, kolege, ucenici i saradnici. Osim seminara, udzbenika i razlicitih materijala koristim cesto i internet.

    ОдговориИзбриши
  44. Mоје образовно окружење чине колеге како из школе тако и деца Њихове реакције терају ме да будем креативнији и бољи.
    Захваљујући доброј сарадњи у школи реализујемо разне радионице и изложбе које покривају разне научне дисциплине. У свом раду користим интернет где најчешће пронађем потребне информације, са децом комуницирам преко facebook-a и остављам им разне задатке, текстове и помоћну литературу за рад код куће

    ОдговориИзбриши
  45. На самом почетку стручног усавршавања имала сам утисак да сам усамљена у потрази за додатним знањем, а
    ли имала сам среће да се нађем у подстицајном окружењу са сличним интересовањима и да се та сарадња реализује у смислу семинара, разних активности које нашу школучине специфичном и јединственом. Ученици препознају наш труд и у њиховим резултатим аналазим додатну енергију за даље усавршавање.

    ОдговориИзбриши
  46. Пошто радим као школски педагог моје образовно окружење чине пре свега колеге са којима сарађујем, ученици са којима сам свакодневно у контакту, људи са факултета и пријатељи. Иако ми се ретко јављају ситуације у којима ми је потребно познавање веб-алата, моодла и сличних сервиса, ипак ми је коришћење електронске поште, скајпа, блоговање и размена преко форума врло блиско. Интернет ми служи за проналажење различитих материјала и идеја, као и за нова сазнања, служи ми за све оно што на било који начин могу да искористим у свом раду. Али, и даље књига, било писана или електронска, представља важан извор мога образовања. Праћење културних дешавања, сајмови књига, различити концерти, изложбе, позоришне представе, похађање семинара, учешће на стручним секцијама, прављење екскурзија и путовања такође чине образовно окружење. Покушавам да сваку прилику која ми се пружи искористим за духовно богаћење, проширивање интелектуалног хоризонта и стицање најразноврснијих знања.

    ОдговориИзбриши
  47. Моје образовно окружење чине колеге из школе,колеге из других школа са којима често и радо сарађујем и наравно ученици од којих увек нешто ново сазнам.Школа је одлично опремљена,поседујемо дигитални кабинет,свака учионица има рачунар и доступан интернет.Наши професори су у обавези да одрже огледни час,који је веома квалитетан, праћен разноврсним садржајима и наставним средствима.У раду користим интернет, где најчешће проналазим потребне информације,разне мултимедијалне садржаје са семинара, а са колегама и децом комуницирам путем друштвене мреже(windows live messenger,фацебоок).

    ОдговориИзбриши
  48. Моје образовно окружење чине моје колеге са посла, моје колеге са факултета и моји ученици-моја деца. Са свима одлично сарађујем, комуницирам путем Skypa, Windows Live Messengera који је повезан и на Facebook.

    Школа нам је мала,солидно опремљена. Имамо дигитални кабинет, пројектор у коме држимо наставу из техничког и информатичког образовања и обиље мултимедијалног материјала, тако да да наставу чинимо интересантном.
    Свака учионица има рачунар и интернет, имамо и 5 пројектора који свако може да носи у свој кабинет када му треба.

    ОдговориИзбриши
  49. Драге колеге,
    професорка сам српског језика већ 31 годину, од почетка свог радног века редовно посећујем семинаре и стручно се усавршавам не само у својој струци него и имам друга интересовања која ми помажу у раду са децом. Сматрам да сам доста тога научила захваљујући својој знатижељи и константном раду на себи.

    Будимирка Мартинко ОШ "Ђура Јакшић"

    ОдговориИзбриши
  50. Читам књиге од своје пете године и оне су ми веома дуго биле главни извор сазнања, од основне школе до краја факултета. Када је и овај кутак света захватио вихор промена, моје образовно окружење неминовно се проширило: преко 400 сати стручног усавршавања, интернет, мас медији, претраживачи, институције, колеге и сарадници. Редослед није могуће направити. Моја интересовања су бројна тако да инспирацију за рад проналазим и нa различитим културним збивањима и манифестацијама. Доситеј је давно рекао да се "идућ учи". Ја следим његов пример и застајем крај свега што окупира моју пажњу и мој дух.

    ОдговориИзбриши
  51. Ако говорим о људима који ме окружују и са којима сам у контакту, говорим о својим колегама, како из моје школе, тако и из других школа. Ту су наравно и колеге са факултета, који немају искуство у раду са децом, али имају знања у области предмета који предајем. Кад год налетим на неки проблем, недоумицу или незнање, прво што обиђем су сајтови који се баве конкретном проблематиком. Ту су увек претраживачи попут Google-a и Yahoo-а, који ме упуте, углавном, на праву адресу. Ако ме упуте на неки од форума, ја уђем тамо, али са великом дозом резерве читам постове, јер су форуми места где има доста и дезинформација. Што се тиче социјалних мрежа, наравно да и на њима се могу пронаћи занимљиви садржаји и групе, па тако на Tweeter-у има доста квалитетних линкова, на којима се корисници могу информаисати, па и едуковати. Facebook, као најпопуларнија светска социјална мрежа, такође има унутар себе лепих и информативних група које обрађују различите области. Блогови су још један вид доброг места за потрагом за информацијама и знањем. Youtube као огроман видео блог има огромну колекцију клипова који могу да се искористе како за едукацију наставника и порфесора, тако и самог ученика. Ту су наравно и електронски (ТВ, радио) и штампани медији, који још увек нису отишли у "старо гвожђе". Један од битних ставки мог образовног окружења су и стручни семинари које посећујем и који се често одржавају на бројне теме. На крају као јако добри програми показали су се и Skype, MSN који омогућавају учење на даљину, тј. комуникацију између професора и ђака, у смислу преузимања материјала и слично.

    ОдговориИзбриши
  52. Моје образовно окружење су књиге, уопштено све публикације које морам пратити и ѕбог препоруке колегама наставницима, а и деци. Сарађујем са издавачима, са културним институцијама града, а интернет користим само као додатну могућност коју је потребно проверавати, јер је потребна добра селективност информација које су доступне путем интернета.

    ОдговориИзбриши
  53. Моје образовно окружење чине пре свега колеге са којима сарађујем. Морам се ,пре свега, захвалити својим колегама који предају информатику,јер сам захваљујући њима добила компјутер у својој учионици. Веома сам срећна због тога и користим га скоро на свим часовима. Тренутно није укључен интернет али се надам да ћу и то ускоро решити. За своје припреме најчешће се ослањам на претраживаче трагајући за одговорима и новим сазнањима. Такође са својим драгим колегама са факултета размењујем искуства и идеје. Образовно окружење су и деца којима сам професор разредне наставе и због којих се трудим да будем што креативнија.Ту су и семинари које похађам као и штампани медији.Волела бих да је оваквих семинара још више како бих проширила своје знање за употребу електронских медија, а и због дружења.

    ОдговориИзбриши
  54. Поздрав свима,
    Да и ја опишем своју образовну околину - чине је пре свега колеге са којима непосредно сарађујем, али ученици.
    Захваљујући интернету и разним онлајн семинарима, упознао сам лично или електронски вредне, радне и несебичне колеге спремне да помогну али и да им помогнем. У оквиру многих форума сам добио доста корисних информација али сам и сам поставио неколико.
    Услови за рад у школи нису баш за похвалу али се крећу на боље.
    У одржавању контакта са колегама и ученицима ван радног времена користим електронску пошту, блог, портал за ученике којима предајем и фејсбук. У тој комуникацији размењујемо информације, линкове, ресурсе али и мишљења о њима и на одређену тему/предмет. Пошто су остале колеге дуже у просвети од мене а врло су кативни у коришћењу неформалних начина учења, комуникација са њима и трансфер искуства ми много значи и помаже да будем бољи наставник и непрестано напредујем.
    Веб алате не користим онолико колико бих хтео, али и то ћу да променим набоље, макар у ваннаставном делу јер у настави немам ресурсе за то. Највише користим фејсбук групе, фејсбук стране, блог и портал са мудлом посвећен мојим ученицима (само једна лекција са исцрпним тестом, за сада).

    ОдговориИзбриши
  55. Моје образовно окружење су моје колеге од којих сваки дан по нешто ново научим. За мене је најдрагоценије искуство старијих колега.Од млађих колега углавном учим о рачунару. У учионици имамо рачунар и интернет који стално користимо. Неки ученици су и код куће често на интернету па научим по нешот и од њих. Одлично се сналазим у проналажењу података на интернету, али овај семинар је за мене ново позитивно искуство.

    ОдговориИзбриши
  56. Moje obrazovno okruženje sačinjavaju moji kolege iz dve škole u kojima radim,kolege iz škola iz mesta u kojem živim. Učenici iz škola a i roditelji mojih učenika kao i bivši učenici koji su sada roditelji. Mladi kolege bivši učenici . U mom 35-godišnjem stažu okruženje je toliko široko i veliko da ovde nebi moglo da se sve opiše. Sad najnovije je internet i mogućnosti koje on pruža , tu su i kursevi koje pratim . Sa pojedinim kolegama smo se upoznali sa kurseva da sad sve njihove aktivnosti na internetu pažljivo pregledam.
    PIL-administratore prihvatam kao obrazovno okruženje .B(O)Š- otvorena škola je jedan od članova mog obrazovnog okruženja.

    ОдговориИзбриши
  57. Моје образовно окружење чине моје колеге, али моје окружење чине и моји ђаци. Невероватно је колико од њих учим!

    ОдговориИзбриши
  58. Јокић Миодраг28. март 2012. 20:10

    Моје образовно окружење чине колеге,ђаци и њихови родитељи,бивши ђаци.Међу њима има доста квалитетних појединаца од којих се увек нешто може научити.Књигама сам стално окружен,из тв програма се још увек нешто може научити.Филмови су веома корисни,посебно документарни ,страни,награђени,које често користим и у настави.Интернет је веома практичан и користим га свакодневно. Противник сам социјалних мрежа које служе за размену личних података и мишљења.Имам велика очекивања од електронских семинара ,јер они за разлику од класичних,траже већу активност па се више и научи.Пошто имам бројна интересовања и хобије,свакодневно и разноврсно учење је саставни део мог живота.

    ОдговориИзбриши
  59. Моје образовно окружење чине колеге у школи, општинском активу, градској библиотеци. Члан сам Друштва школских библиотекара Србије. Контактирам са њима уживо, електронском поштом, телефоном.Читам стално. Желим да научим много тога у вези са коришћењем интернета. Направила сам профил на разним мрежама : Фејсбук, Линкенд-ин, Гугл+, Твитер...Волим електронске семинаре.

    ОдговориИзбриши

Унесите свој коментар, предлог, питање, искуство...