Лична образовна мрежа (PLN)


Шта је Лична образовна мрежа (Personal Learning Network)

На ово питање најлакше ћемо одговорити ако се запитамо зашто смо на мрежи или у мрежи. Притом мрежа не мора бити нужно виртуелна, али је она и неминовност и олакшица данашњице. Зашто смо, дакле, на мрежи?
  • Да бисмо учили и усавршили се;
  • да бисмо чули нове и другачије идеје;
  • да бисмо проверили и премерили сопствену праксу;
  • да бисмо унели промене;
  • да не бисмо у својим променама били усамљени;
  • да бисмо поделили своје идеје и користили туђе;
  • да бисмо пратили и били праћени, следили и водили;
  • да бисмо узели и дали, поделили!
 Ако имамо иједан од ових разлога, на путу смо да формирамо своју ЛМУ - личну мрежу учења, или своју ОМ - образовну мрежу. У њеном формирању проћи ћемо кроз неколико фаза:
  1. Пратимо нове идеје и учимо од искуснијих и бољих.
  2. Размишљамо о променама и планирамо их.
  3. Чинимо промене.
  4. Желимо да поделимо своја искуства и удружујемо се.
  5. Настављамо с променама, наша се заједница шири и учвршћује.
На путу промене, најкраће, пролазимо пут од оног који посматра и учи до оног који поучава; од следбеника до лидера; од усамљеника до члана заједнице. Тај пут везан је за мрежу. Од наставних садржаја и база знања, у савременом образовању много је важније да успоставимо контакте с колегама, институцијама, заједницама.


На следећим везама је неколико примера образовних мрежа америчких наставника. Те мреже су заједничке колико и личне сваког од чланова мреже, јер на њима имају мање или веће могућности да уређују и воде своје странице, форум-теме итд. истовремено сарађујући са колегама.
Иновативни наставници (The innovative educators) 
Наставник 2.0 (Teacher 2.0) 
Научи то за 5 минута (Learn it in 5)
Глобална образовна сарадња (The Global Education Collaborative)
Будућност образовања (The Future of Education) 
Учионица 2.0 (Classroom 2.0)
Библиотека 2.0 (Library 2.0)
Главна обележја учења (Learn Central Features)
Заједница наставника који уче (Teacher Learning Community)
Едутопија (Edutopia)




Међу мрежама посебна је прва јер је резултат иницијативе појединца, као и остале, али је у случају прве то сувише очигледно јер се ради о мрежи саветнице у образовању која је направила мрежу наставника са којима је сарађивала и који сарадњу и савете желе. У другим двема, односи међу члановима заједнице су много уједначенији. 






11 коментара:

  1. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  2. Посете екс катедра семинарима постају монотоне и увек се десе баш у време када ми не одговара.
    Учење путем мреже је ново,можда има мане(показаће време)-али за сада привлачи својом занимљивошћу,могућношћу да се ради када је човек расположен(нпр.ноћу!)и разменом искустава са осталим учесницима.
    У ИСТО ВРЕМЕ ЧИНИ ВАС И УЧЕНИКОМ И УЧИТЕЉЕМ!

    ОдговориИзбриши
  3. Ја сам школски библиотекар и болно сам свесна колика опасност од крајње и непоправљиве професионалне идиосинкразије прети мени и мојим колегама. Зато непрекидно тежим сваком могућем професионалном умрежавању и размени искустава и достигнућа. На оваквим местима на Интернету наручим лимунаду и одахнем: на добром сам путу.

    ОдговориИзбриши
  4. Мени се свиђа учење путем мреже. Радим када то мени одговара, остварујем нове контакте, размењујем искуства....
    Увек боље нешто научим када имам конкретан задатак, као у оваквим семинарима.
    Једностано, свиђа ми се комуникација путем мреже. Често се
    запитам, шта би се десило да све пукне....

    ОдговориИзбриши
  5. Ја сам професор физике и свиђа ми се учење путем мреже иако за то имам мало времена. Лепо је што можемо да разменимо разна искуства (и упознам на невиђено разне људе).

    ОдговориИзбриши
  6. Моје окружење је млад(шта год неки мислили о својим годинама), креативан, интерактиван колектив. Сви су у духу Ерика који је појео банану, увек су спремни за акцију и кад прођу неку обуку "догађа се невероватна промена" у раду. Шалу на страну, увек ме обрадују интерактивни семинар, а како време пролази управо се на овим местима окупљамо, сарађујемо и подучавамо. Некад је лакше некад теже, али сваки пут је квалитетно, вредно труда. Поред тога што научимо да на нови начин учимо и радимо, умрежавамо се и то ме заиста испуњава, јер кад осетим да "падам" мање је стресно, јер је мрежа свуд око мене.

    ОдговориИзбриши
  7. Учење путем мреже ми се допада јер могу да се укључим када ми то временски одговара.Путем мреже остварујем нове контакте,усвајам нове и другачије идеје које могу да применим у својој пракси,дружим се...

    ОдговориИзбриши
  8. Драге колеге и организатори овог занимљивог и корисног семинара, могу да кажем да ми је много драго што сам са вама и да очекујем да ћемо од овог курса много користи имати и моји ђаци и ја, али и моје колеге, како ви са курса тако и оне из школе.
    Лепо је знати да си окружен мрежом која ти никад неће дозволити да паднеш... :)
    Срећно и берићетно свима похађање курса!!

    ОдговориИзбриши
  9. Имам и неке примедбе:
    - морао сам да отворим налог на Blogger-у иако сам коментарисао са постојећег Google (Gmail) налога, а стварно ми не треба отварање још једног налога па макар у оквиру Гугл услуге; ипак сам то одрадио због важности целе ове приче;
    - када сам у анкети добијеној после придруживања заједници хтео да одаберем више одговора за најбитнији разлог за укључење у мрежу (Можете изабрати више одговора), нисам могао да изаберем више од једног због тога што су коришћени радио дугмићи а не квадратићи за оверу тако да нисам био у могућности да дам адекватан одговор;

    Поздрав свима и администраторима,
    Зоран

    ОдговориИзбриши
  10. Проблем са остављањем коментара након пријављивања и укључења у заједницу се избегава тако што се одјавите, па понови пријавите. Мада... било је разних изненађења: неки нису имали никакав проблем, неки јесу. Ја сам, опет, изненађена, што и поред 100 пријављених чланова заједнице, и даље се могу пријављивати. Негде сам прочитала да бесплатна верзија допушта до 100 чланова.

    ОдговориИзбриши
  11. Надам се доброј сарадњи и квалитетном учењу.

    ОдговориИзбриши

Унесите свој коментар, предлог, питање, искуство...